- Ayrıntılar
- Kategori: İzdivaç ve Mahremiyetleri
- Gösterim: 9102
"Resulüllah (s.a.v.) kendisini erkeğe benzetmeye uğraşan kadına da, kendini kadına benzetmeye özenen erkeğe de lanet etti."
(Tuhfetü'l-Ahvezi c. 8, s. 69)
"Dört (sınıf kimse), dünya ve ahirette lanetlenmişlerdir. Melekler de "Amin" demiştir.
1- Allah erkek olarak yarattığı halde kendini kadınlaştırıp hanımlara benzemeye özenen.
2- Allah dişi olarak yarattığı halde erkekleşen ve kendini erkeklere benzeten kadın.
3- Kör bir kimseyi (yanlış yola çevirip) kaybolmasına sebep olan kimse.
4- Evlenmeye (mali ve bedeni gücü olup da bekar duran) adam! Allah, ancak Zekeriyya (a.s.) ın oğlu Yahya (a.s.)ı bekar olduğu halde günaha bulaşmaktan korumuştur."
(et-Terğib ve't-Terhib c. 3, s. 105)
Resulüllah (s.a.v.)e ellerine ve ayaklarına kına yakılmış bir adam getirilmişti. Bunun üzerine Resulüllah (s.a:v.):
- "Bu kimsenin hali nedir?" diye sordu. Ashap:
- "Kendisini kadına benzetmeye özeniyor" dediler.
Resulüllah tarafından emir verildi ve o şahıs uzak bir yere sürgüne gönderildi.
- “Ey Allah'ın Resulü, onu öldürmeyecek misiniz diye soruldu. Resul-i Ekrem Efendimiz
- "Bana namaz kılanları öldürmek yasak edildi buyurdu.
(et-Terğib ve't-Terhib c. 3, s. 105)
Yukarıdaki hadis-i şerifte, kına kullanan şahsın sürgüne gönderildiği ifade edilmektedir. Kına ile ilgili yasak, el ve ayak içindir. Halbuki el ve ayaklarını kadınlar kınalarlar. Saç veya sakalı kına ile boyamak ise yasaklanmamış, üstelik ağaran saçların kına ile boyanması tavsiye edilmiştir.
İbni Abbas'ın (r.a.) rivayet ettiği bir hadis-i şerifte, sakalını kına ile boyamış bir adam, Resulüllah (s.a.v.) efendimizin yanına uğramıştı. Peygamber (s.a.v.) "Şu kına ne hoş olmuş" buyurdu. Sakalını kına ve "Ketem" ile boyamış olan başka bir şahıs, efendimizin huzuruna gelmiş. Allah'ın Resulü onu görünce "Bu renk şu evvelkinden daha güzel olmuş" buyurdu. Sarı renk kına ile sakalını boyamış bir başka şahıs gelmişti. Resulüllah (s.a.v.), onu görünce "Bu hepsinden daha güzel olmuş" buyurdular.
(Ebu Davud c. 4, s. 86).
Enes bin Malik (r.a.)in rivayet ettiği bir hadis-i şerifte ise "İhtiyarlık alameti olan beyaz saç ve sakalları kınalayarak değiştirin, siyahlamaya yaklaşmayınız" buyrulmaktadır.
(Müsned-i Ahmed bin Hanbel c. 3, s. 247)
.
.
Ali Eren - İzdivaç ve Mahremiyetleri
Bu eser incemeseleler.com ile internete müsadeli olarak kazandırılmıştır.
Eserin başka sitelerde yayımlamak yasaktır! Link verilebilir.
- Ayrıntılar
- Kategori: İzdivaç ve Mahremiyetleri
- Gösterim: 9903
İbni Ömer (La.) dan rivayet olunmaktadır:
Peygamber (s.a.v.): iğreti saç (peruk) takana ve taktırana, dövme yapana ve yaptırana lanet etmiştir.
(et-Terğib ve't-Terhib c. 3, s. 120).
İbni Mesud (r.a.) hazretleri rivayet ediyor:
Resulüllah (s.a.v.) dövme yapan ve yaptıran kadınlara, kaşından ve yüzünden kıl yolduran kadınlara, güzellik için dişlerinin arasını açtırarak Allah'ın yaratmasını değiştiren kadınlara lanet etti. Bir kadın bunun üzerine ona, bu hususta bir söz söyledi. İbni Mesud da o kadına şöyle söyledi. "Bana ne oldu ki, Allah'ın Resulü (s.a.v.) in lanetlediğine lanet etmeyecek mişim? Allahü Teala Kur'an da "Resulüm size neyi getirdi ise onu alın, neyi de size yasakladı ise ona son verin" buyurmaktadır.
(et-Terğib ve't-Terhib c. 3, s. 120 .
İbni Abbas (r.a.)dan rivayet olunmuştur. İğreti saç takan ve onu yaptıran, kaşından (ve yüzünden) kıl aldırtan ve bir hastalık bulunmadığı halde, dövme yapan ve yaptıran kadın lanetlendi
(et-Terğib ve't-Terhib c. 3, s. 120 .
Hadis-i şeriflerde görüldüğü gibi, kadınların, yüzlerinden ve kaşlarından kıl almaları ve aldırmaları dinimizce yasaklanmıştır.
Ama kadında bıyık biterse, o kılları gidermesinde bir mahzur yoktur. Çünkü bıyık sadece erkeklere mahsustur.
.
.
Ali Eren - İzdivaç ve Mahremiyetleri
Bu eser incemeseleler.com ile internete müsadeli olarak kazandırılmıştır.
Eserin başka sitelerde yayımlamak yasaktır! Link verilebilir.
- Ayrıntılar
- Kategori: İzdivaç ve Mahremiyetleri
- Gösterim: 9076
Selam, kişinin dünya ve ahirette selam ve selamet içinde olması için bir duadır. Bu itibarla kime olursa olsun verilmesinde bir mahzur yoktur. Sadece erkek ve kadının birbirinin yabancısı olması halinde dedikoduya, fitneye ve iftiraya sebep olması ihtimali bulunan yerlerde, erkek ve kadının birbirine selam vermesi uygun değildir.
Esma binti Yezid (r.a.)den rivayet olunmuştur:
Resulüllah (s.a.v.), kadınlar içinde bulunurken bizim yanımıza uğramıştı ve bize selam verdi."
(Ebü Davüd c. 4, s. 352)
Yine Esma binti Yezid'ten rivayet olunmuştur:
Resulüllah (s.a.v.) bir gün mescide uğramıştı. Kadınlardan bir cemaat orada oturmakta idi. Eliyle işaret ederek (bizlere) selam verdi.
(Tuhfetü'l-Ahvezi c. 7, s. 475)
Bu hadis-i şeriften sadece el ile işaret ederek selam verildiği anlaşılmasın. Peygamberimizin bu selamı, hem dil ile hem de el ile, ikisi beraber verilen bir selamdır. Sadece el işaretiyle değil.
.
.
Ali Eren - İzdivaç ve Mahremiyetleri
Bu eser incemeseleler.com ile internete müsadeli olarak kazandırılmıştır.
Eserin başka sitelerde yayımlamak yasaktır! Link verilebilir.
- Ayrıntılar
- Kategori: İzdivaç ve Mahremiyetleri
- Gösterim: 9692
Aişe (r.a.)dan rivayet olunmuştur: Utbe kızı Hind "Ey Allah'ın Peygamberi, bana beyati öğret" dedi. Resul-i Ekrem:
- "Elini (kınalayarak) yırtıcı hayvanın (kana bulanmış) eli gibi değiştirmedikçe sana beyatte bulunmam" buyurdu.
(Ebu Davlid c. 4, S. 76,.
Kadınların ellerine kına yakması mübahtır. Kadın, elini tamamını kınalayınca, elin rengi değişir ve cazibesi azalmış olur. Bu yönden meseleye bakınca kına, erkeğin şehvetini tahrik etmez. Bu maksatla yakılan kınada koyu renkli olan tercih edilmelidir.
Sadece parmak uçlarına yakıldığı zaman, erkeğin dikkatini çekmesi ve şehvetini tahrik etmesi ihtimali vardır. Bu şekilde kına yakınmış bulunan bir kadın, elini yabancı erkeğe göstermekten çekinmelidir.
Hz. Aişe (r.a.)ya kadının eline kına yakmasının hükmünden sorulmuştu. "Bir mahzur yoktur. Fakat ben ondan hoşlanmıyorum. Zira Resulüllah s.a.v. onun kokusundan hoşlanmazdı" demiştir.
Zamanımızın bazı kimseleri "Oje"yi kınaya benzeterek kullanmakta ise de bu tamamen yanlıştır. "Oje" tırnakta suyun işlemesine engel olacak bir tabaka teşkil ettiği için, abdest ve gusle manidir. Bu sebeple de kullanılması caiz değildir.
.
.
Ali Eren - İzdivaç ve Mahremiyetleri
Bu eser incemeseleler.com ile internete müsadeli olarak kazandırılmıştır.
Eserin başka sitelerde yayımlamak yasaktır! Link verilebilir.
- Ayrıntılar
- Kategori: İzdivaç ve Mahremiyetleri
- Gösterim: 14843
Aişe (r.a.)dan rivayet olunmuştur: Ensardan ümmü Süleym -ki Enes bin Malik'in annesidir- şöyle demişti:
- "Ey Allah'ın Resülü, şüphe yok ki (Aziz ve Celil) olan Allah, hakkı açıklamaktan haya etmez. Kadın rüyada erkeğin gördüğü şeyi (ihtilam olmayı) gördüğü zaman boy abdesti alacak mı? Ne görüştesiniz (bana haber veriniz)". Aişe (r.a.) demiştir ki: Resülüllah (s.a.v.) bunun üzerine:
- "Evet, bir yaşlık bulursa gusletsin" buyurdu.
Aişe (r.a.) diyor ki: Ben Ümmü Süleym'e dönerek "Yuh sana. Öyle şey olur mu, kadın bunu görür mü?" dedim. Resülüllah (s.a.v.) bana dönerek:
- “Sağ (el)in tozlansın ey Aişe! Ya (çocuğun ana veya babaya) benzemesi nereden oluyor?" buyurdu.
(Ebu Davud c. ı, s. 6ı).
Rüyada ihtilam olma hali, ekseriyetle erkekte görülür.
Nadiren kadınlar da ihtilam olurlar. Bu durumda yapacakları şey, hadis-i şerife göre hareket etmektir.
.
.
Ali Eren - İzdivaç ve Mahremiyetleri
Bu eser incemeseleler.com ile internete müsadeli olarak kazandırılmıştır.
Eserin başka sitelerde yayımlamak yasaktır! Link verilebilir.