بسم الله الرحمن الرحيم
المكتوب الحادى والستون والمائة161. Mektup
Kimedir?
إلى الملا صالح البدخشىMolla Salih Bedahşiye yazılmıştır
Ne hakkındadır?
فى بيان أن المقصود من طى منازل السلوك
Sülükün menzillerini kat etmekten geçmekten maksadın beyanı
Nedir olduğu?
حصول الإيمان الحقيقىHakiki imanın hasıl olması
الموقوفBağlı olan
Öyle imanı hakiki ki
الموقوفBağlı olan
Neye?
على اطمئنان النفس Nefsin mutmainneye
( اعلم )Sen Bil ki,
أن المقصود من طى منازل السلوك Sülükün menzillerini kat etmekten geçmekten maksad
Nedir?
حصول الإيمان الحقيقى İmanı hakikini hasıl olmasıdır
الذىo imanı hakiki ki_
هوBu iman
مربوط باطمئنان النفسNefsin mutmain olmasına bağlıdır
وما لم تطمئن النفسNefis mutmain olmadığı müddetce
لا تتصور النجاةKurtuluş tasavvur olunmaz
ولا تصل النفس Nefis vasıl olamaz
Nereye?
إلى مرتبة الاطمئنانMutmainne mertebesine
Ne muddetce?
ما لم تسلط عليهاNefis üzerinde hakim olmadıkca
Ne?
سياسة القلب Kalbin idaresi
وسياسة القلبKalbin idaresi
إنما تتيسرAncak mümkün olur
Ne zaman?
إذا كان القلب فارغاKalp fari’,arınmış olduğu zaman
Neden?
من جميع ما هو من قبل النفس Nefis tarafından gelen şeylerin cemisinden
Daha?
وحصلت له السلامةO kalp için kurtuluş hasıl olduğu zaman
Neden?
من التعلق بما سوى الحق سبحانهHaksübhanehü’nün gayrısına bağlanmaktan
وعلامة سلامتهKalbin selametinin alameti
Neden?
من ذلك التعلقBağlanmaktan
Nedir?
نسيانه ما سوى الله تعالى وتقدسAllahü Teala ve Tekaddes hazretlerinden gayrisini unutmaktır.
وما بقى مقدار شعرةKıl miktarı kaldığı müddetce
Neden?
من الشعور بالغيرAllahü Teâlanın gayrısını hatırlamaktan
فالسلامةKalbin selameti
Nedir?
بعيدةuzaktır. Çok
فطوبىMüjdeler olsun
Kime?
لمن سلم قلبه لربهKalbi Rabbı için selim olana
والسعىÇalışmak
Nereye kadar?
إلى أن تشرف القلبKalbi müşerref olnuncaya kadar
Ne ile ?
بالسلامةSelamet ile
Daha?
وينجر الأمرİş ceryan edene yani varıncaya kadar
Neye?
إلى اطمئنان النفسNefsi mutmainneye
Nedir?
لازمLazımdır.
ذلك فضل الله Bu Allah’ın fazlıdır
يؤتيه من يشاءDilediğine ihsan eder
والله ذو الفضل العظيم Allahü Teâla büyük fazıl-lutuf sahibidir.
والسلام .Selamlar
Tercüme
161. mektup Molla Bedahşi’ye yazılmıştır. Sülükün menzillerini kat etmekten geçmekten maksadın nefsi mutmainliğine bağlı olan hakiki imanın hasıl olması olduğunu beyan hakkındadır.
Sen bil ki,
Sülükün menzillerini kat etmekten geçmekten maksad İmanı hakikini hasıl olmasıdır. İmanı hakiki de nefsin mutmain olmasına bağlıdır.Nefis mutmain olmadığı müddetce Kurtuluş tasavvur olunmaz.Kalbin idaresi nefis üzerinde hakim olmadıkca nefis mutmainne mertebesine ulaşamaz.
Kalbin idaresi,Nefis tarafından gelen şeylerin cemisinden Kalp fari’,arınmış olduğu ve O kalp için Haksübhanehü’nün gayrısına bağlanmaktan kurtuluş hasıl olduğu zaman ancak mümkün olur.
Kalbin selametinin alameti,Allahü Teala ve Tekaddes hazretlerinden gayrisini unutmaktır. Allahü Tealanıngayrısını hatırlamaktan Kıl miktarı da olsa kaldığı müddetce kalbin selameti çok uzaktır
Kalbi Rabbı için selim olana müjdeler olsun
Kalbi bu selamet ile müşerref olana ve Nefsi mutmainneye varana kadar çalışmak lazımdır
Bu Allahın büyük fazlıdır.Hazreti Allah büyük fazıl sahibidir.
Selamlar