سم الله الرحمن الرحيم

المكتوب الحادى والتسعون91.Mektup

Kimedir?

إلى الشيخ الكبيرŞeyhi Kebir'e yazımıştır  

Ne hakkındadır?

فى بيان أن تصحيح العقائد Akideleri (inanc ve imanı)tashıh etmek

Daha?

وإتيان الأعمال الصالحة Salih ameller işlemek   

كليهما, جناحان iki kanat olduğunu   Herikisi

Niçin iki kanat? 

للطيران إلى عالم القدسAlemi kutse uçmak için  

وأن المقصود maksut olan

Neden? 

من أعمال الشريعة وأحوال الحقيقة 

Şeriatteki ameller den ve hakikatteki ahval den(Manevi haller den)

Maksut nedir?

هو تزكية النفس Nefsi emmareyi tamizlemek

Daha? 

وتصفية القلب  Kalbi tasfiye etmektir.

رزقنا الله سبحانه وإياكمAllahü teala sübhanehü bizi ve sizi  rızıklandırsın

Ne ile?

الاستقامة على متابعة السنة السنية

Sünneti seniyyeye mütebatta doğruluk ile

على صاحبها O Sünnetin sahibine olsun

الصلاة والسلام والتحية Selam ve Tahıyyat. 

واعلم: Sen bil ki; 

أن الذىo şey ki,

لابد منهHer kimse için elbette lazımdır   

Ne? 

هو تصحيح الاعتقاد أولاًEvvela i’tikatı tashıh etmek lazım   

على وفق آراء علماء أهل السنة والجماعة 

Ehli Sünnet velcematin ictihadına(görüşlerine) muvafık   

الذينO ehli sünnet ki?

هم الفرقة الناجيةKurtulan fırkadır.

: ثم العمل بمقتضى الأحكام الفقهية ثانيا 

Saniyen (ikinci olarak) ahkamı fıkhıyyenin muktezası ile ameldir.

فإذا حصل هذان الجناحان الاعتقادى والعملى 

İtikat ve amel olan  İki kanat hasıl olduğu zaman   

ينبغى أن يقصد الطيران إلى عالم القدس 

Alemi kutsiye uçmak kastı lazım gelir.

(uçmak için sebebler aramak)lazımdır.   

( ع ) ( هذا هو الأمرİşte iş (alacağın) bu   

والباقى من العبث )*Bundan başkası abestir,boştur. 

والمقصودMaksut   

Neden? 

من أعمال الشريعة A’mali şerıyyeden

Daha?

وأحوال الطريقة والحقيقةTarikatın ve hakikatin ahvalinden maksut    Nedir?

هو تزكية النفسNefsi tezkiye (tertemiz etmek)

Daha? 

وتصفية القلبKalbi  tasfiye saf temiz yapmaktır

وما لم تتزك النفسNefis tezekki olunmadığı müddetce   

لا تحصل السلامة للقلب ،Kalp için selâmet hasıl olmaz

ولا يحصل الإيمان الحقيقىİmanı hakiki hasıl olmaz   

الذىO imanı hakiki ki ;   

به نيطت النجاة . وسلامة القلب 

Kalbin selameti ve necat kendisine bağlanan   

إنما تتصورAncak (imanı hakiki )mütesavver olunur.   

Ne zaman? 

إذا لم يخطر ما سواه تعالى فى القلبKalbe masiva gelmediği zaman    

أصلاAsla   

بحيثÖyle haysiyet ki;

لو مضى ألف سنة مثلا Mesela bin sene geçse   

لا يقع الغير Masiva gelmez   

Nereye? 

فى القلبKalbe 

ولا يمر عليه قطعاKat’a oraya uğramaz   

لأنه قد حصل للقلب Tahkiki kalp için hasıl olmuştur

حينئذBu taktirde   

نسيان السوى بالكلية ،bilkülliye masivayı unutmak  Kalbin 

بحيثÖyle ki;

لو ذكروه بالتكليف Zorla hatırlatılmaya çalışılsada

لما يتذكر .Onu Hatırlamaz 

وهذه الحالةBu hal   

هى المعبر عنهاKendisi ile tabir olunur   

Ne tabir olunur?

بالفناءFena diye tabir olunur.

Daha?

وأول قدم فى هذا الطريقBu yolda ilk adımdır.

والسلام أولاً وآخرا Evvelen ve Ahiren selam ederim. 

Tercüme

91.Mektup Şeyhi Kebir'e yazımıştır.

Akideleri(inanc ve imanı)tashıh etmenin ve salih ameller işlemenin ,Alemi kutse uçmak için  iki kanat olduğunu,Şeriatteki ameller den ve hakikatteki ahvaller den(Manevi haller den)maksudun,Nefsi emmareyi tamizlemek,Kalbi tasfiye etmek olduğu hakkındadır.

Allahü teala sübhanehü bizi ve sizi Sünneti seniyyeye mütebatta doğruluk ile rızıklandırsın. Salat ve tahıyyat O Sünnetin sahibine olsun.

Sen bil ki;

Evvela,Her kimse için Ehli Sünnet ve-lcematin ictihadına(görüşlerine) muvafık olarak i’tikatı tashıh etmek ,Saniyen (ikinci olarak) ahkamı fıkhıyyenin muktezası ile amel etmek lazımdır. Bu İtikat ve amel alakalı olan  İki kanat hasıl olduğu zaman,  Alemi kutsiye uçmak kastı lazım gelir. (Uçmak için sebebler aramalı-hedef belirlemelidir.)

Şiir

İşte iş budur.Bundan başkası abestir,boştur.

A’mali şer'ıyyeden,tarikatın ve hakikatin ahvalinden maksut,nefsi tezkiye (tertemiz etmek) ve Kalbi  tasfiye (saf temiz) yapmaktır .Nefis tezekki olunmadığı müddetce  Kalp için selâmet meydana gemez. Kalbin selameti ve necat-kurtuuş kendisine bağlı olan İmanı hakiki hasıl olmaz.

Kalbe masiva gelmediği zaman ancak (imanı hakiki )mütesavver olunur.Öyle ki,mesela bin sene geçse kalbe masiva(Allahın dışında herşey) gelmez,kat'a oraya uğramaz.Bu taktirde, kalp için Bilkülliye masivayı unutmak hasıl olmuştur.Zorla hatırlatılmaya çalışılsada onu(masivayı) hatırlamaz.Bu hale "Fena" tabir olunur. Bu yolda ilk adımdır.Evvelen ve âhiren selamlar.

   
© incemeseleler.com