بسم الله الرحمن الرحيم

المكتوب العشرون والمائة 120.Mektup

Kimedir?

إلى المير محمد نعمانMir Muhammed Numana yazılmıştır  

أيضاÖnceki  mektuptupta olduğu gibi

Ne hakkında ?

فى التحريض على صحبة أرباب الجمعية

Cem-ıyyet erbabının sohbetine teşvik hakkındadır 

كأنه  Sanki 

طرأ النسيانUnutkanlık vuku bulmuş   

Kime?

على الميرMir’e

حتى لا يتذكر  Hatta hatırlamaz olmuş

Neyi?

بسلام وتحيةSelamı  

الفرصةFırsat

Nedir?

قليلةAzdır  

وصرفهاO fırsatı sarf etmek  

Nereye?

إلى أهم المهامMühimlerin en mühimine  

Onu mühimlerin en mühimine sarf nedir?

ضرورىZaruridir

وهوO da

Nedir?

صحبة أرباب الجمعيةCem’ıyyet ehlinin sohbetidir 

لا تعدلmuadil (denk) tutma )  Sen O cemıyyet erbabının sohbetini

Neye?

بالصحبة شيئاHiçbir sohbete  

أياما كانNe olursa olsun  

ألا ترىSen görmezmisin  

أن أصحاب رسول الله صلى الله عليه وسلم وبارك

Rasulullahın Ashabı   ( Sallallahü alyhi vesseleme ve barik)

فضلوا Faziletli oldular

Ne ile?

بالصحبة Sohbet sebebi ile

Kim üzerine?

على من عداهمKendilerinden başka  kimseler üzerine  

سوى الأنبياء عليهم السلامEnbiya-iAleyhisselam dışında  

وأن كان Ashabtan diğerleri isterse olsun  

Kim olsun?

أويسا قرنيا Üveysi Karani olsun  

أو عمرا مروانياVeya Ömer Mervani olsun  

مع بلوغهماOnlar ulaşmaları ile beraber  

Nereye?

نهاية الدرجاتNihai derecelere  

Daha?

ووصولهما Vasıl olmaları ile beraber

Nereye?

غاية الكمالات Kemalat ğayesine

سوى الصحبة Sohbet hariç  

فلا جرمHiç şübhesiz  

كان خطأ معاوية Muaviyenin hatası olmuştur

Ne olmuştur?

خيرا من صوابهماOnların savabından  hayırlı  

Ne ile?

ببركة الصحبةRasulullah efendimizin sohbeti ile  

Daha?

وسهو عمرو بن العاصAmr bin asın sehvi(dalgınlığı)  olmuştur  

Nedir 0lmuştur?

أفضل من صحوهماOnların sahvinden (uyanıklığından)eftal    ,

Niçin?

لما أن إيمان هؤلاء الكبراءÇünkü Muhakkak o ekabirin imanı   

صار شهودياŞühûdi iman oldu (yani bizzat şahadet ettiler)  

Ne sebebi ile?

برؤية الرسولRasulullahı görmeleri sebebi ile  

Daha?

وحضور الملكMeleğin Rasulullah efendimize huzuru  (gelmesi)  

Daha?

وشهود الوحى Vahye Şühudları (şahit olmaları) 

Daha?

ومعاينة المعجزاتMucizelere muâyenetleri (görmeleri)  

وما اتفق لمن عداهمOnların  dışındakiler için  müttefik olmamıştır  

Ne?

هذه الكمالاتŞu kemalat  

التىOl bir kemalat ki,  

هىBu kemalat  

أصول سائر الكمالات كلها Sair bütün  kemalatın asıllarıdır  

ولو علم أويسÜveysi Karani  bilmiş olsaydı  

Neyi?

فضيلة الصحبةSohbetin faziletini  

بهذه الخاصيةBu hususta

لم يمنعه مانعHiçbir mani onu men etmezdi(alıkoymazdı)   

Neden alıkoymazdı ?

من الصحبةSohbetten  

وما آثرTercih  etmezdi  

Neyi?

شيئا من الأشياءEşyalardan bir şeyi(yani hiç bir şeyi)  

Ne üzerine?

على هذه الفضيلة *Bu fazilet üzerine  

واللهAllahü Teâla  

يختص برحمتهRahmetini tahsıs eder  

Kime?

من يشاء Dilediği kimseye

والله ذو الفضل العظيمHz. Allah azım ve fazilet sahibidir  

( شعر ) .

سكندر رانمى بنجشند آبى*** يزور وزر ميسر نيست اينكار

( ترجمة )Farsca şiirin tercümesi 

وذو القرنينZülkarneyn aleyhisselam  

لم يظفرMuzaffer olmadı  

Neye?

 Suyu bulmaya     بماء   

به  O su iledir

Ne?

المحياHayat  

بمال أو بقوةMal ve kuvvet ile

اللهمEy Allahım  

وإن لم تخلقنا  Bizi yartmamış olsanda

Nerede?

فى هذه المنشأة Dünyada

Nerede?

فى قرن هؤلاء الأكابرO Büyüklerin zamanında  

فاجعلناBizi kıl  

Nerede?

فى النشأة الآخرة Ahirette

Ne kıl?

محشورين فى زمرتهمOnların zümresinde  mahşür (haşr olunanlar)

Kim sebebi ile?

بحرمة سيد المرسلينSeyyidil Mürselinin hürmetine  

عليه وعليهم الصلوات والتحيات والتسليمات والسلام .

Salat tahıyyat teslimat ve selam O Rasülüllah ve ashabı üzerine olsun.

Tercüme

120.Mektup önceki  mektuptupta olduğu gibi Mir Muhammed Numana yazılmıştır.

Cem-ıyyet erbabının sohbetine teşvik hakkındadır.

Mir’e sanki unutkanlık vuku bulmuş hatta selamı hatırlamaz olmuştur.

Fırsat azdır.Onu mühimlerin en mühimine sarf etmek zaruridir.oda Cem-iyyet ehlinin sohbetidir.Sen O cemıyyet erbabının sohbetini ne olursa olsun  hiçbir sohbete denk tutma.

Sen görmezmisin? Rasülüllah "Sallallahü aleyhi vesselem" in Ashabı sohbet sebebi ile Enbiya-iAleyhisselam dışında ister Üveysi Karani veya Ömer Mervani olsun kendilerinden başka kimseler üzerine faziletli oldular.

O Üveysi Karani ve  Ömer Mervani Sohbet hariç Nihai derecelere ve Kemalat gayesine vasıl oldular.

Hiç şübhesiz Rasulullah efendimizin sohbeti sebebi ile Muaviyenin hatası Onların savabından hayırlı,Amr bin asın sehvi(dalgınlığı)Onların sahvinden (uyanıklığından) eftal olmuştur

Çünkü muhakkak Rasulullahı görmeleri,Meleğin Rasulullah efendimize gelmesini ve Vahye şahit olmaları,Mucizeleri görmeleri sebebi ile Ekabirin imanı Şühudi iman oldu yani bizzat şahadet ettiler. 

Sair bütün  kemalatın asılları olan kemalat Onların  dışındakiler için müttefik olmamıştır.Bir araya gelmemiştir

Üveysi Karani Sohbetin faziletini bilmiş olsaydı  Bu hususta hiçbir mani onu alıkoymazdı.Bu fazilet üzerine hiç bir şeyi tercih etmezdi

والله يختص برحمته من يشاء والله ذو الفضل العظيم

Allahü Teala Dilediği kimseye Rahmetini tahsıs eder.Hz. Allah azım ve fazilet sahibidir.

Şiir

Zülkarneyn aleyhisselam Mal ve kuvveti ile

Hayat kendisi ile olan suya ulaşamadı

Ey Allahım dünyada,O Büyüklerin zamanında bizi yaratmamış olsanda Sen bizi Seyyidil Mürselinin hürmetine onların zümresinde haşr olunanlar dan kıl.

Salat tahıyyat teslimat ve selam O Rasülüllah ve ashabı üzerine olsun.

 

   
© incemeseleler.com